Dagens

Dagen startades med att jag fick sova ut ordentligt, eller det kändes som det iallfall.
Efter att jag hade ätit frukost och klätt ¨på mig, drog vi till strömmen och kollade lite. Det blev ingen shopping där idag men vi får se om det blir längre fram i veckan. Efter en fika på deli de luca begav vi oss mot kolboten till en outlet typ. Mina förväntningar var tyvärr för höga men jag hittade iallfall en väska från fris and company.
Efter det åkte vi till ekravein och kusinerna. När jag kom in i köket där einar och pål stod, hälsade jag såklart men pål kände inte igen mig. Han såg lite förvirrad ut och svarade inte ens. Haha! Sen hälsade Einar på mig, - Hej LINN! Pål kollade på mig och såg förvånad ut. hahah roligt roligt. Var iochförsig (?) länge sedan jag träffade kaoset...

Jag fick även lära mig en sak an Eninar, de höll på att göra lökringar och friterade kycklingfiléer. (Fritös-lovers?) Iallafall.... Han förklarade vad han hade som fritering, nämligen öl och mjöl. Ja tro det eller ej. Jag trodde inte alls på honom från början. Men sen började han förklara massa om varför de använde öl istället för vatten. Det var tydligen så att om man tar vatten, så rinner det bara rakt av det som man sedan ska steka. (det var som fan)
Måste helt klart prova en vacker dag, kanske ni också vill göra. Lägger ut receptet från mitt huvud som han förklarade, inte alls svårt haha! =)

En burk öl (33 cl) FOLKÖL! (han använde 3,5%)
Mjöl

Häll i ölen i en bunke, häll sedan i så pass mycket mjöl att det blir kladdigt, inte till en deg men inte löst. Rätt sladdrigt om jag får säga det så.
Låt blandningen stå i minst en halvtimme och sedan är det bara att doppa det man vill fritera i geggan och steka i en vanlig stekpanna.



OBS! Jag smakade den färdiga varan och det var faktiskt gott, man känner inte av ölen eftersom att alkoholen försvinner när man steker det.

Kanske är helt ointressant, men jag tyckte iallfall att det var lite sjukt att man använde öl när mina kusiner är yngre än mig. (pinsamt nog vet jag inte exakt hur gamla dom är!)

Så... När vi kom hem från våran  runda så var det mat som gällde. Pappa, kyckligen var heaven. skitgod.

Och snart är det dags för mig att sova också, imorgon kväll är det middag hos Tante som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0