merika

Dagen började med att jag var tvungen att gå upp tidigt även fast jag var sjukanmäld till skolan. Varför? jo för att jag skulle till Fredrika och kolla upp och jag fick börja där. Jag var tvungen att vara där till kvart över åtta eftersom att jag inte hittar i den skolan och muppFredrik arbjöd sig att visa mig vart jag skulle. MEN! muppen visade fel. Det var en annan rektor jag skulle gå till.

När jag sedan fick börja prata med rektorn så var jag inte riktigt säker på vad media egentligen var. Så jag fick berätta lite om vad jag tyckte var kul och sånt och sen så tyckte hon att jag skulle kolla på estet-bild och formgivning också. Det var inte så att jag bara fick två papper att läsa på om det olika linjerna utan jag blev skickad upp till självaste avdelningarna. Först var det en trevlig prick som visa mig runt på media avdelningen. Det så fräscht ut faktiskt! Sen förklarade han ju självklart om varje sal och sånt. Sen fick jag prata med Åsa som var min fadder när jag konfimerade mig och jag tyckte att det lät skitbra! När jag var klar med rundturen på media blev jag skickad till estet-bild och formgivning. Där var det en väligt kort tjej som visade mig runt i alla möjliga salar som fanns. Hon ställde mig även precis utanför ettornas lektion och eftersom att dom har glasdörrar, såg att ettor på mig och log. På ett posetivt sätt tror jag. Men jag tror inte att det riktigt var min grej, eller jo till en viss del såklart men media var mer lockande.

Sen stack jag ner till rektorn igen och berättade vad jag helst ville gå. jag fick skriva ner mina personuppgifter och sedan åka vidare till globen för att följa med angelica och lämna alla hennes saker. Jag träffade på några i min klass lite då och då och alla frågade såklart vart jag hade varit och om jag ska sluta och bla bla bla... Lite sorligt var det ju när angelica sa hejdå till sin klass och RASMUS ffs... ähm, sen efter allt det där skulle angelica handla mat på ica och sen drog vi hem.

Efter att jag hade koommit hem så ringer dom från fredrika och säger att det finns en plats kvar till mig på medialinjen. Guess if I´m Happy?
Så på måndag ska jag åka till Fredrika och bli visad till min nya klass. Läskigt! Nu måste jag ju göra ett bra intryck på ännu en klass liksom, hahha!!

nu måste jag gå till bussen, ska nämligen till Torvalla och äta med jonna och sen ska hon äta. Jag kommer nog inte kolla så mycket på träningen. Måste hem

Sen senare ikväll drar jag hem till Lisas place. Lisas mami och papi loves me!

xoxoLinn
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0